Receptie training (BHV)

De receptiemedewerker (receptionist) is de spil binnen uw bedrijf. Het eerste contact loopt immers via de front office. Maar hoe gaat dat dan in een calamiteitsituatie?

Veel hangt af van het inzicht en doortastend optreden van deze mensen. Zij merken vaak als eerste op dat er iets mis is of krijgen als eerste te maken met agressie. Dit kan zich bijvoorbeeld uiten in boosheid, schelden, lastig gedrag en gaat in sommige gevallen zelfs over fysiek gedrag of zelfs geweld. Maar ook bij calamiteiten, denk aan volgende voorbeelden; het brandmeldpaneel- of brandmeldcentrale hangt veelal bij de receptie, het interne alarmtoestel staat immers op hun bureaublad, de BHV organisatie moet via de receptie worden gealarmeerd en een telefonische bommelding komt doorgaans op het algemene nummer, dat door de receptie opgenomen wordt, binnen. Daarbij komt dat het receptiepersoneel vaak als eerste aanwezig is en als laatste weggaat. Daarom is een goede voorbereiding op z’n plaats.

 

Doelstelling

Gecoördineerd en verantwoord kunnen werken in geval van een calamiteit. Bij agressie ligt de doelstelling op het juist inschatten van situaties, het tijdig stellen van grenzen en het de-escaleren van situaties die uit de hand dreigen te lopen.

 

Inhoud opleiding

  • De BHV organisatie;
  • Internalarmnummer;
  • Alarmeringsprocedures;
  • Hoe om te gaan met bijvoorbeeld Bommeldingen; Onduidelijke post.
  • Emotie & agressie.

 

Receptie training (BHV)

1 dag of avonddeel (circa 3,5 / 4 uur)

Digitaal certificaat

Op uw locatie of ook mogelijk op onze eigen locatie te Naaldwijk*

*Bij voldoende deelnemers kan de training ook in company worden gegeven.

Prijs p.p. € 125,00 (min 4 - max 6 personen per groep) (open inschrijving)

Prijs is netto exclusief BTW

Direct inschrijven